همشهری آنلاین: تصویر زنی که در بازی نیمه‌نهایی ایتالیا و آلمان،‌ پس از گل دوم ایتالیا به آلمان در‌حال اشک ریختن دیده شد،‌برای اتحادیه فوتبال اروپا‌ دردسر‌ساز شده است،‌زیرا دو شبکه تلویزیونی آلمانی به این حرکت اتحادیه اعتراض کرده‌اند.

در‌هنگام دیدن بازی به این شدت پرهیجان،‌ زمانی که یکی از تیم‌ها گلی به ثمر می‌رساند دیدن تصویر یکی از طرفداران تیم شکست خورده درحال گریستن چیزی فراتر از نمایش معمولی احساسات یک طرفدار دلشکسته نیست، اما این‌بار نمایش چنین تصویری در حین بازی ایتالیا و آلمان در مرحله نیمه نهایی از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برای اتحادیه فوتبال اروپا دردسرهایی در پی داشته است.

زمانی که ماریو بالوتلی دومین گل تیم ایتالیا را وارد دروازه آلمان‌ها کرد،‌ تصاویر زنی پخش شد که بر روی صورتش پرچم آلمان نقش بسته بود و اشک اندوه از چشمانش جاری بود. این تصاویر درست پس از گل دوم ایتالیا پخش شد و میلیونها بیننده در سرتاسر آلمان و شاید دیگر نقاط جهان شاهد آن بودند.

اما نکته اینجا است که رسانه‌ای آلمانی Süddeutsche Zeitung گزارش کرده این تصاویر نه تنها پس از گل دوم ایتالیا به ثبت نرسیده‌اند،‌ بلکه به زمان پیش از آغاز بازی دو تیم اختصاص داشته‌اند.

این دومین باری است که اتحادیه فوتبال اروپا به دستکاری تصاویر ارسالی به تلویزیون‌های آلمان طی پخش مستقیم بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2012 متهم می‌شود. این اتحادیه تایید کرده که پیش از این نیز تصاویری از یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان را که پیشتر ثبت کرده بود در میان تصاویر بازی تیم آلمان و هلند که در 13 ژوئن 2012 برگزار شد،‌ گنجانده است.

یورگ شوننبورگ از اعضای ارشد تلویزیون ARD آلمان در گفتگویی با Süddeutsche Zeitung اعلام کرد که از دیدن این تصاویر بهت‌زده و ناراحت شده‌است و این تصاویر غیر قابل قبول هستند.

اتحادیه فوتبال اروپا تایید کرده که در پخش مستقیم بازی تصاویری را برش داده اما دستکاری تصاویر را انکار کرده و گفته که از این تصاویر برای نمایش دادن احساسات و هیجانات طرفداران تیم ملی آلمان استفاده کرده است.

شبکه‌های ZDF و ARD آلمان طی شکایت به اتحادیه فوتبال اروپا تقاضا کرده‌اند پیش از نمایش تصاویر از قبل ضبط شده‌ در میان پخش مستقیم چنین بازی‌هایی،‌ بینندگان تلویزیونی باید از قدیمی بودن تصاویر آگاه شوند.

کد خبر 175819
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز